Vis labiau greitėjantis gyvenimo tempas ir iššūkiai darbe veda prie būsenos, kurią specialistai vadina perdegimo sindromu arba profesiniu pervargimu. Šis sindromas – tai organizmo atsakas į ilgą laiką trunkantį stresą darbo vietoje.

Svarbu atskirti, kad įprastas nuovargis nėra perdegimas. Perdegimas yra užsitęsusi būsena, ji atsiranda, kai jaučiate, kad negalite įvykdyti visų jums darbe keliamų reikalavimų, per didelių lūkesčių, pripažinimo ir įvertinimo stokos, nepatinkančio ar per daug monotoniško darbo, per mažo darbo užmokesčio, ne iki galo apgalvoto profesijos pasirinkimo. Profesinį pervargimą galime atpažinti pagal fizinius, emocinius ir elgesio simptomus.

Fiziniai simptomai. Esant profesiniam pervargimui, žmogus nuolat jaučia energijos stoką, nuovargį, galvos ir raumenų skausmą, dingsta apetitas, vargina miego sutrikimai.

Emociniai simptomai. „Perdegęs“ žmogus yra apatiškas, jaučiasi bejėgis, neįvertintas, jam trūksta motyvacijos dirbti, pasireiškia ciniškas požiūris į darbą, pasiekti rezultatai neteikia džiaugsmo.

Elgesio simptomai. Stresui tęsiantis prarandamas susidomėjimas ar motyvacija dirbti, asmuo bėga nuo atsakomybės, bando atsiskirti nuo kolegų, jų vengia, atidėlioja paskirtas užduotis, arba jas vykdo ilgiau nei įprastai, savo nepasitenkinimą ir neigiamas emocijas išlieja ant kitų, gali pradėti svaigintis, vėluoti į darbą arba be svarbios priežasties neatvyksta visai.

Perdegimo sindromas neigiamai veikia, tiek asmeninį žmogaus gyvenimą, tiek kokybišką užduočių atlikimą darbe. Dėl šių priežasčių JUGUM  pateikia 3 efektyviausius būdus kaip jaustis gerai, kokybiškai atlikti paskirtas užduotis ir užkirsti kelią perdegimui darbe.

1. Mylėti ir rūpintis savimi

Svarbu proporcingai paskirstyti darbo ir poilsio laiką, nedirbti po darbo valandų ir laisvadieniais, nepaversti namų darbo vieta, neprisiimti per daug užduočių ir atsakomybių. Pastebėjus profesinio pervargimo požymius, siūloma sulėtinti gyvenimo ritmą ir įsiklausyti į savo poreikius, asmenines savybes. Būtina rūpintis savo sveikata, mityba, miegu, skirti laiko kokybiškam poilsiui.

2. Skirti daugiau laiko sau ir artimiesiems

Rekomenduojama daugiau laiko praleisti su šeima ir draugais, kartu užsiimti mėgstama veikla, negalvoti apie darbą, stengtis atitrūkti. Išmokti atsipalaiduoti ir negalvoti apie darbe esančias problemas, namuose vengti kalbėti apie darbą. Atrasti sau patinkančią veiklą, išbandyti tai, ko niekada nedarėte.

3. Protingai reaguoti į nesėkmes

Nei vienas žmogus nėra tobulas, visi galime suklysti, todėl būtina išmokti protingai reaguoti į nesėkmes ir džiaugtis savo pasiekimais. Patariama pripažinti savo stiprybes ir silpnybes, nekelti utopiškų, neįveikiamų tikslų, vertinti save kaip specialistą, ir pripažinti, kad padarytos klaidos skatina tobulėjimą.

 

JUGUM personalo specialistai linki surasti tokį darbą, kuris būtų jums mielas ir teiktų džiaugsmo, o pastebėjus bent menkiausius perdegimo požymius, rekomenduojame atkreipti į juos dėmesį, kreiptis į specialistus, konsultuotis su psichoterapeutais, ieškoti atsakymų į iškilusius klausimus.

Nusprendus pakeisti esamą darbą, rekomenduojame nedvejoti ir kreiptis į personalo specialistus, juk jie yra savo srities profesionalai, puikiai išmano žmogaus psichologiją, todėl gali pasiūlyti geriausiai jūsų poreikius ir asmenines savybes atitinkančius darbo pasiūlymus.

Bendraukite su jums artimais ir nuoširdžiais žmonėmis, rūpinkitės savimi ir džiaukitės darbu be užsitęsusios įtampos ir streso!

 

Įdarbinimo agentūra JUGUM – tai profesionalios personalo paieškos, atrankos bei nuomos paslaugos. Siūlome darbo vietas Vilniuje, specializuojamės ir kaupiame patirtį gamybos ir technologijų srityje. Tuo esame išskirtiniai partneriai klientams bei pagalbininkai ieškantiems ar norintiems pakeisti esamą darbą.